5 more entries down the line wed see a video game franchise costing the same to build as a modern aircraft carrier fr

5 more entries down the line we’d see a video game franchise costing the same to build as a modern aircraft carrier fr

  1. 2 months ago
    Anonymous

    realism killed video games

    • 2 months ago
      Anonymous

      Wait until age of VR

  2. 2 months ago
    Anonymous

    that's actually a very interesting question. how much did cyberpunk cost? like 300+ mil? halo infinite was 500 mil. 2 bil though? i'm intrigued to see the result ngl
    unless that's the cost for brainstorming for many years

    • 2 months ago
      Anonymous

      https://i.imgur.com/JwVqF71.jpg

      5 more entries down the line we’d see a video game franchise costing the same to build as a modern aircraft carrier fr

      Gta and Cuberpunk spend more money in voice acting that making the actual game. No wonder they have 200 hours of dialogue and the game still crap

      • 2 months ago
        Anonymous

        idk man. how the hell did halo inf cost 500 mil then? but i don't disagree in that amount of voice acting gotta cost a pretty penny

        • 2 months ago
          Anonymous

          >how the hell did halo inf cost 500 mil then?
          it sure as hell doesn't rely on VA was what i was insinuating at

  3. 2 months ago
    Anonymous

    >5 more entries down the line
    At the current rate of release many of us will be dead by the time 5 more GTAs are released.

  4. 2 months ago
    Anonymous

    >How can the 2 billion budget be explained?
    Laundering money for Israel

  5. 2 months ago
    Anonymous

    >spend more
    >make a worse product
    How does it keep getting worse lol, RDR 2 was a terrible video game. Incredibly well animated and top tier voice acting but just overall absolute shit in the video game department.

    • 2 months ago
      Anonymous

      Thank you for saying this
      We need more people to say how shitty rdr2 was as a game

    • 2 months ago
      Anonymous

      Thank you for saying this
      We need more people to say how shitty rdr2 was as a game

      Zoomer speak

      • 2 months ago
        Anonymous

        chud buzzwords

  6. 2 months ago
    Anonymous

    expensive music rights, a TON of voice actors for characters,pedestrians, online, radio,animation studios for the TV and internet, long development time meaning that the developers are getting paid more plus the staff is like 6 studios worth of people. shit costs money and it adds up.

  7. 2 months ago
    Anonymous

    >2 billion
    1 billion marketing
    750 million music licensing
    250 million game

    • 2 months ago
      Anonymous

      They're not marketing it yet. 2 billion seems pretty suspect though.

  8. 2 months ago
    Anonymous

    I went back to play GTA V after a few years just to realize how boring it really is (or how much I've grown or something).
    It's just literally shooting the police, they chase you, after a while you die and that's it

  9. 2 months ago
    Anonymous

    What modern air craft carriers and video games have in common is that they are both useless.

    • 2 months ago
      Anonymous

      >air craft carriers
      >useless
      they are literally the reason why the US has such unparallel power proyection capability over the rest of the world

  10. 2 months ago
    Anonymous

    bro you can build one B-2 bomber with that amount of money
    this shit is gonna reach a breaking point sooner or later, its inevitable

  11. 2 months ago
    Anonymous

    The explanation is simple: 90% of that 2 billion will be wasted on corporate bureaucracy, useless middle managers, and employees who contribute zero (or even negative) value.
    Human beings simply cannot function efficiently in large groups. This is also why communism cannot succeed. Only smaller groups of autists can produce anything of value.

  12. 2 months ago
    Anonymous

    Diversity hires

Your email address will not be published. Required fields are marked *